Jagt / Regulering

Vejen Jagtforening blev stiftet i 1950, under Landsjagtforeningen af 1923. Foreningens formål var at dygtiggøre jægerne, samt skaffe billig jagt til medlemmerne. Formålet er stadig det samme.

Jagt

Vejen Jagtforening lejer hvert år ca. 200ha eng omkring Farup/Vilslev ved Ribe. Hertil kan der købes årskort til meget fornuftige priser. Foruden jagten på ænder og gæs må der på vores arealer dyrkes hagljagt på alt hvad jagtloven tillader - der nedlægges således en lang række forskellige arter hvert år.

I jagtsæsonen 2019-2020 er der nedlagt følgende typer vildt på vorea arealer:

• krikænder / pibeænder / gråænder
  • grågæs
  • bramgæs (med reguleringstilladelse)
  • bekkasiner
  • fasaner
  • agerhøns
  • harer
  • råvildt
  • ræv

Prisen på et årskort er 1000,- DKK for medlemmer af Vejen Jagtforening og 1200,- DKK for ikke medlemmer.

Regulering

Vejen Jagtforening deltager sammen med andre jagtforeninger i kommunen i rågereguleringen på Vejen Kommunes arealer. Vi stiller med ca. 12 reguleringsjægere som er med til at nedlægge ca. 1000 rågeunger om året.

Har man et årskort til vores arealer omkring Farup/Vilslev (se ovenfor) er der yderligere mulighed for at regulere bramgæs på de stykker hvortil der er udstillet en reguleringstilladelse.